Sunday, June 19, 2011

Saya nak jadi chef yang terbilang :D hahaha

Lagi setahun lebih habis belajar,aku nak kerja betul2 kt bidang aku ni :) aku nak dapatkan title CHEF :) hehe dulu aku takde la minat masak,tp bila dh ambik course ni,rase best plk :) tapi tu la,kene la tahan maki,kuat fizikal :) hehe skunk ni aku tgh praktikal kat Legend Hotel Kuala Lumpur,agak busy jgk la kitchen sbb ramai sgt guest dtg,kalau hotel kat pulau,takdela bz sgt :) hehe aku lebih berminat kt masakan melayu sebenar nye :) hehe sebab maybe 10 tahun akan datang aku nak bkk restoran :) tkkn nk kerje bawah orang kot :) hehe cuti raya pown tk tentu jgk sebenarnye dapat ke tak,terpulang kat exec chef nk bg cuti ke tak :D hehe aku akan pegang kate2 chef aku "bukan makanan buat kite,kita yang buat makanan tu" :) "Jangan pikir pasal duet or glamor ,pikirkan cara nak menggembirakan pelanggan :)" hehe tu je kot,jap lg nk tgk bola :) bye :)

2 comments:

  1. ape maksud bukn mknn yg buat kite, kite yg buat mknn tu? i mean, mmg la mknn kite yg buatt, explain pls!

    ReplyDelete
  2. maksudnye bukan makanan yg kawal kite,mcm buat ape masakan,kite boleyh ubah ape yg kita nak rase,contohnye kuah kari yg kite masak tibe2 rase masin,kite nak wat camne,kite tambah la air sedikit :) takdela masin sgt..so kite pandai2 outer la makanan tu :) macam tu la maksudnye.. :D saya nak cakap pown br setahun jagung dlm kitchen,tk abes belajar lg :) hehe

    ReplyDelete